Dé kennis- en ervaringstoets nu als Smartbot
Eerstestap.nl heeft de oplossing voor u om te voldoen aan de verwachtingen en regelgeving vanuit de overheid. Het mooie is dat onze Kennis- en ervaringstoets nu als SmartBot oplossing beschikbaar is.
Onze slim ingerichte toets-engine zorgt ervoor dat uw klant de toets slechts 1 keer kan maken. Hierbij worden, uit een set van meer dan 100 vragen, altijd 18 willekeurige vragen gesteld. Dus iedere klant maakt een unieke toets. De uitslag bepaalt of uw klant zelfstandig verder kan of dat hij toch de hulp van een adviseur nodig heeft.
Dit zorgt ervoor dat uw klant in het juiste hypotheek-aanvraagkanaal terecht komt. Vervolgens kunt u uw klant de meest passende dienstverlening bieden.
Door het inzetten van de kennis- en ervaringstoets Smartbot wordt uw dienstverlening nog efficiënter en klantvriendelijker.
De voordelen:
- Nu als Smartbot beschikbaar
- Als SAAS-oplossing beschikbaar
- Korte time-to-market
- Lage opstart- en onderhoudskosten
- Voor nieuwe klanten en beheermutaties
- Consumentvriendelijk
Wat zegt de uitslag van de kennis- en ervaringstoets?
De uitslag van de kennis- en ervaringstoets is niet bindend. Dat betekent dat men, wanneer men niet slaagt voor de toets, er toch gekozen kan worden een product zelf af te sluiten. Goedkoop kan dan duurkoop worden als achteraf blijkt dat men het verkeerde product heeft afgesloten.
Vragen die men zichzelf kan stellen zijn:
- Weet ik hoe het product werkt? Weet ik wat de voorwaarden zijn en of dit past bij mijn financiële situatie?
- Is mijn hypotheek aan het einde van de looptijd afgelost? Of moet ik naast de hypotheek ook zelf vermogen opbouwen?
- Wat gebeurt er met mijn financiële producten, bijvoorbeeld een hypotheek, als ik besluit te gaan scheiden of als ik of mijn partner werkeloos of arbeidsongeschikt wordt? Weet ik dan zeker dat ik mijn maandlasten van de hypotheek nog wel kan betalen?
- Heb ik helder hoeveel pensioen ik ga ontvangen? En ook hoeveel aanvulling ik graag zou willen opbouwen?
Hoe vult men de kennis- en ervaringstoets voor het Execution Only kanaal in?
Het is aan dienstverleners om de kennis- en ervaringstoets inhoudelijk goed in te richten. De kennis- en ervaringstoets wordt zo ingesteld dat klanten zelfstandig kunnen inschatten welke risico’s er zijn bij het afnemen van Execution Only diensten.
De toets ziet toe op de kennis van de consument ten aanzien van het product alsook ten aanzien van de dienst. Natuurlijk dienen partijen deze toets zodanig in te richten dat er een reële inschatting gemaakt kan worden over de relevante kennis en ervaring van de klant.
U bent niet verplicht de klant, wanneer deze niet slaagt voor de toets, volgens de bepalingen van de Wft te weigeren. Er dient wel een waarschuwing te volgen bij een negatief advies op basis van de test. De inhoud van deze waarschuwing dient u zelf te bepalen. Uiteraard staat het u vrij om ervoor te kiezen klanten te weigeren als zij niet slagen voor de test.
Wilt u ook de voordelen van een kennis- en ervaringstoets ontdekken?
Heeft u interesse in een kennis- en ervaringstoets en bent u benieuwd wat wij daarin voor u kunnen betekenen? Of wilt u meer weten over onze andere diensten, zoals het implementeren van Google Dialogflow? Plan dan snel een afspraak met ons in. Wij zijn bereikbaar via het telefoonnummer 030 635 50 86, via het e-mailadres info@eerstestap.nl of via het online contactformulier.