Historie

Wij kennen de financiële markt door en door en hebben expertise op gebouwd rond klantgedrag al voor dat we met Eerstestap.nl begonnen zijn. Eerstestap.nl helpt klantorganisaties al ruim 8 jaar om hun klantprocessen te vernieuwen en optimaliseren. Het gaat hierbij om financieel advieskantoren, banken, verzekeraars, pensioen aanbieders en adviesketens. Onze focus ligt zowel bij u als uw klant. Wij zorgen ervoor dat uw doelstellingen gehaald worden en dat uw klant de geboden service afneemt en als prettig ervaart.

De consument betrekken bij complexe zaken

Bij processen op het gebied van geld, of gezondheid, gaat het voor de consument vaak om ‘life changing moments’, want een verkeerde beslissing kan langdurig gevolgen hebben in positieve en negatieve zin. Geldzaken hebben een hoge impact op ieders leven, maar heeft vaak niet de interesse van de consument. Consumenten geven aan dat ze processen die te maken hebben met geld vaak erg onoverzichtelijk en complex vinden. Wij hebben inmiddels bewezen dat dit niet z hoeft te zijn.

Onze passie is het om processen voor elke consument zo gemakkelijk en laagdrempelig te maken, dat zij aan board blijven ook bij complexe, saaie onderwerpen. Onze tooling kent mooie rapportcijfers; 8,7 voor klanttevredenheid en 85% geactiveerde klanten. Voor een sterk groeiend aantal klantorganisaties, bewijzen we dat onze tooling werkt voor u en uw klanten.

Meer keuze, minder kosten

Het model waarbij de medewerker een klant bij de hand neemt en deze van A tot Z helpt het hele proces af te maken, is onhoudbaar.

Consumenten verwachten keuze en willen 24/7 service. Ze willen zelfstandig online de nodige stappen in het proces voltooien en hiermee besparen op tijd en kosten. Of kiezen er toch voor om alles over laten aan een medewerker. Nieuwe bedienmodellen zijn daarom noodzakelijk. Nieuwe verdienmodellen voor de klantorganisaties ook.

Ons Customer Flow Manager platform biedt klantorganisaties de mogelijkheid om snel en tegen veel lagere kosten dan dat ze gewend zijn, klantprocessen online aan te bieden. Met daarbij altijd de mogelijkheid om op afroep de hulp van een medewerker aan te bieden via telefoon, chatbots, live chat of webcam. High tech gecombineerd met High touch.

Grip op klant en proces

Onze oplossingen zijn ontwikkeld om allerlei vormen van klantprocessen snel online aan te bieden. Voorbeelden zijn:

  • ontzien van back office en adviesafdeling
  • 24/7 service verlening
  • online adviesvoorbereiding
  • openen beleggersrekeningen
  • kennis en ervaringstoetsen
  • online productchecks

Deel eenvoudig klantprocessen 1 op 1 met uw klant. In een persoonlijke, beveiligde online omgeving. Registreer wat de klant met de inhoud ervan doet. Koppel het klantproces aan uw website, CRM, dossier en databases. Leer van uw klanten door de uitgebreide rappportage mogelijkheden en verrijkte data!

Vanuit ons platform, FlowCore, combineren wij alle ‘best of class’ elementen, die nodig zijn om klantprocessen succesvol door een consument online te laten doorlopen. Door FlowCore in te zetten bespaart u veel kosten bij zelfbouw, of op de aanschaf van diverse systemen. Wij ontwikkelen continu door, zodat de FlowCore generiek nog completer wordt.

Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen?

neem contact op