Graag stellen wij jouw nieuwe collega voor

Ontmoet Tessa, Rob of Eveline; De digitale collega met meerwaarde voor jouw kantoor

Eerstestap.nl gelooft in de kracht van de intermediair omdat persoonlijk advies de relatie met de klant bevordert. De hedendaagse klantbehoefte vergt inmiddels een intensieve 24/7 dienstverlening waar een adviseur, ondanks alle beste bedoelingen, niet aan kan voldoen.

Nationale Waarborg en Eerstestap.nl hebben een virtuele assistent ontwikkeld die specifiek gericht is op de ondersteuning van de intermediair. De afgelopen zes maanden werkten twaalf advieskantoren mee aan de totstandkoming van de functionaliteiten van deze virtuele assistent. Door deze samenwerking is een collega ontworpen die echt van toegevoegde waarde is voor de adviespraktijk en daadwerkelijk werk uit handen kan nemen van het financiële team. Hierdoor wordt de service aan de klant op een constructieve en permanente wijze vergroot. En deze virtuele assistent is nu ook beschikbaar voor jou! Op deze pagina lees je alles wat je moet weten over de virtuele assistent.

Wat is een virtuele assistent?

De virtuele assistent is een chatbot die communiceert met de klanten van de intermediair. Deze chatbot wordt ingezet om frequent gestelde vragen te beantwoorden of om klantinformatie te vergaren waardoor de dienstverlening beter kan worden ingezet per klantgroep. Eerstestap heeft slimme programmatuur toegevoegd zodat de chatbot complexe processen op een klantvriendelijke manier kan afhandelen. Hierdoor is deze chatbot een echte virtuele assistent geworden.

Ter illustratie:

Een mooi voorbeeld van een virtuele assistent is degene die Centraal Beheer heeft ingezet bij het afhandelen van schademeldingen, als gevolg van de storm Ciara. Deze chatbot was 24/7 beschikbaar, nam de schademelding aan voor de betreffende afdeling en de klant kreeg, na afronding van de schademelding, een geruststellende bevestigingsmail. De effectiviteit van deze chatbot voor de klant was enorm en het schadeteam van Centraal Beheer heeft zodoende tijdens de plotselinge piekbelasting een extra digitale collega in kunnen zetten, die de klant direct kon helpen.

Wat kan de virtuele assistent?

De persoonlijke service, die de financieel adviseur en de client officers normaal gesproken bieden, staat centraal. De virtuele assistent richt zich in toenemende mate op het afhandelen van processen die een repetitief karakter hebben. Daarnaast stelt het zich ten doel om (aanvullende) klantinformatie te vergaren waardoor eventuele besparingen gerealiseerd kunnen worden en aanvullend financieel advies gegeven kan worden op specifieke onderwerpen.

De virtuele assistent haalt op die manier (latente) behoeftes naar boven bij de klant en draagt bij aan het vergroten van de klanttevredenheid. Denk hierbij aan het kunnen beantwoorden van klantvragen na sluitingstijd van het kantoor, in de avonduren of in het weekend. Maar dus ook actieve taakbegeleiding zoals het uploaden van stukken of ondersteuning op nazorg. De techniek die is gebruikt, zorgt ervoor dat de klanten – los van tijd en plaats – een constante en toegepaste service ervaren. Dit zorgt voor directe meerwaarde van je dienstverlening.

Klantbeheer in een modern jasje

De advieskantoren die hebben meegewerkt aan de totstandkoming van hun virtuele assistent, werken inmiddels met de eerste versie. Deze chatbot richt zich met name op het vergaren van aanvullende klantinformatie in de bestaande klantportefeuille. De eerste resultaten zijn dermate bemoedigend dat inmiddels de volgende stap is gezet in de doorontwikkeling.

Binnenkort kan de virtuele assistent ook worden ingezet op onderwerpen zoals duurzaamheid, aflossingsvrij, verzekeren en pensioenen.

Digitaal wordt persoonlijk, keuze uit 8 avatars

De virtuele assistent kent verschillende gedaantes. Eerstestap.nl heeft maar liefst acht visualisaties (avatars) van de chatbot ontwikkeld. Daarnaast kan ieder advieskantoor kiezen voor een eigen naam voor de virtuele collega.

Bij de verschillende vragen en op de hoofdpagina van de virtuele assistent zie je alle acht avatars.

Wat kost een virtuele assistent?

Nu de eerste versie in de praktijk is gebracht, is de virtuele assistent beschikbaar voor alle advieskantoren in Nederland. Neem vandaag nog contact met ons op en jouw nieuwe collega kan morgen voor je aan de slag.

De prijsstelling is in de toekomst ingericht op de grootte van het advieskantoor, maar voor 2020 en 2021 geldt een introductietarief voor alle kantoren, ongeacht de grootte van het kantoor.

Vanaf 2022:

  • Advieskantoor tot 750 klanten: € 375,- per jaar
  • Advieskantoor tot 1.500 klanten: € 500,- per jaar
  • Advieskantoor tot 3.000 klanten: € 700,- per jaar

*Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW

Voor 2020 en 2021 geldt een introductietarief van € 250,- (ex. BTW) per geheel jaar. Je betaalt per jaar en kunt drie maanden voor de start van het volgende jaar opzeggen.

Nationale Waarborg en Eerstestap.nl hebben zich als doel gesteld om eind 2021 aan ten minste 500 kantoren een virtuele assistent toe te voegen. Een aanstellingsverzoek voor een nieuwe digitale kantoormedewerker is mogelijk via ons contactformulier of via het accountteam van Nationale Waarborg:

Linda Bogaars: 06 -118 670 24

Louise Bergman: 06 – 316 208 78

Om een goed beeld te krijgen over de vaardigheden van jouw virtuele assistent, bekijk je deze video.

Video

Bent u benieuwd naar de voordelen voor uw bedrijf? Wilt u een demo?
Voor meer informatie of een demo vul je het contactformulier in.

Contactformulier virtuele assistent adviseur